דפים

יום שני, 10 בפברואר 2014

טופס שחרור מאמונות והנחות מגבילות

לכולנו יש אמונות/מחשבות/הנחות לגבי איך דברים צריכים להיות.
חלק מאמונות אלו נוצרות אצלנו במהלך החיים מחוויות שחווינו, מערכות יחסים שהיו לנו עם הסביבה, תגובות שקיבלנו מהקרובים אלינו ועוד מגוון אירועים שמעצבים אותנו. לא תמיד ההנחות הללו ממשיכות להתאים לחיים שלנו ולפעמים הן מגבילות או תוקעות אותנו. מגיע זמן שבו כדאי לעצור ולשאול, ולשחרר את מה שכבר לא נחוץ.

הנה כמה שאלות שמערערות על הנחות שאולי נמצאות אצל חלקנו בראש

מי אמר שאני צריך להיות נחמד לכולם כל הזמן?
מי אמר שכולם צריכים להיות מרוצים ממני?
מי אמר שכולם צריכים לאהוב אותי?
מי אמר שאם יש לי ביקורת אני צריך להבליג?
מי אמר שהכול צריך להיות בסדר כדי שאוכל להירגע?
האם אני מבין באמת מה זה להצליח? האם יש לזה סוף?
מי אמר שהבית צריך להיות נקי כל כך?
מי אמר שאי אפשר ללכת לישון עם כלים בכיור?
מי אמר שאני לא יכול להגיד לא לחברים או משפחה שרוצים לבקר?
מי אמר שאני חייב לעשות מה שמקובל או נורמטיבי? 
אתם מוזמנים לשאול, וגם לתת תשובה, 
מי זה באמת אמר והחליט שהדברים יהיו כך? 
איך הדברים הפכו לחוקים פנימיים שמפעילים אותנו בלי לחשוב פעמיים?
והאם אפשר לחיות גם בלי ההנחות הללו?

כתב מנשה כהן, פסיכולוג קליני בכיר וקו מנהל מכון עידן.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה