דפים

יום ראשון, 6 באוקטובר 2013

מחשבות על גירושים

במוסף הארץ האחרון (4.10.2013) פורסם ראיון מעניין עם ד"ר אלישבע זהר רייך, מטפלת זוגית ומשפחתית ומומחית לגירושים. לאור העלייה הניכרת בשיעור המתגרשים, זהו נושא חשוב לשיח, גם בקרב זוגות נשואים או גרושים וגם בקרב כלל האוכלוסייה, מאחר והגירושים משפיעים גם על המשפחה והסביבה באופן ישיר או עקיף.

לוגו הסדרה גירושים נפלאים אשר משודרת ב yes - האם זה אכן אפשרי?
הנה מספר נקודות מדבריה המעניינים :

  1. טרום הנישואים, צריך להתחיל לעבוד על הזוגיות. לדבר על שוויוניות, ציפיות, מטרות, צריך להבין שלא תמיד נמשכת האהבה הרומנטית, צריך לדעת איך לפתור קונפליקטים, איך להתמודד עם כעסים, איך לנהל הורות... יש מיתוס על אהבה רומנטית אבל אין שום חינוך לחיי נישואים.
  2. ניתן להגיע למצב של גירושים בשיתוף פעולה הווה אומר בדרכי שלום ובשיתוף פעולה ע"י צוות מקצועי של עורכי דין, יועצים משפחתיים ומגשרים... ברגע שמתחילים עם תביעות משפטיות, מלחמות האשמות שווא ועירוב המשטרה זו מלחמה לכל דבר.
  3. לא לעשות שימוש בילדים. צריך להבין שהילדים יודעים ושומעים כל דבר. גם כשמחכים עם המריבות עד שהם יילכו לישון.
  4. פירוק המשפחה זה סוג של כישלון, הבנה שאף לא תהיה המשפחה בשלמותה ויש כאלה שלא מסוגלים להתמודד עם הכישלון הזה, לא מסוגלים לקחת אותו על עצמם. הם חושבים שהם קורבן, הם מחפשים את האשם וגם ירצו להעניש אותו. יש הרבה זוגות שלא מיצו את הדינמיקה ההרסנית ביניהם במסגרת הנישואים והם ממשיכים בה במשך הגירושים על גב הילדים שלהם.
מוזמנים לקרוא את הראיון המלא במוסף הארץ המודפס או באינטרנט.
במצב של מחשבות על גירושים, תהליך גירושים נוכחי או לאחריו, ובפרט כאשר יש ילדים חשוב לקבל תמיכה מהסביבה ולהיעזר באנשי מקצוע ( מטפל זוגי, פסיכולוג ילדים, פסיכולוג המתמחה בהדרכת הורים)  על מנת להקל על התהליך לכל הנוגעים בדבר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה